המשקל, הלבוש וההתנהגות. איך ניתן לזהות אדם הסובל מאנורקסיה או בולימיה וכיצד מתבצע האבחון הרפואי? ספר האבחנות הפסיכיאטריות האמריקני, מספק קריטריונים ברורים לאבחון אנורקסיה ובולימיה.

המאמר הבא מאת מיכל אפק מפרט סימני אזהרה שיש לשים לב אליהם, מעבר לאבחנה הפורמלית.

מאמרה של טלי בשוראי יציקוביץ באתר הדסה

לקריאת מאמרים נוספים בנושא הפרעות אכילה באתר ארגון סהר לחצו כאן 

פרו אנה ופרו מיה: אנורקסיה ובולימיה ברשת: שנים האחרונות משגשגים ברחבי הרשת אתרי "פרו-אנה" רבים: אלה הם אתרים בהם מעודדות הבלוגריות אחת את השניה, משתפות בטיפים ובטכניקות להרזיה כמו גם בעצות להסתרת המחלה מהסביבה, מקיימות יומן דיאטה ומעלות תמונות "ת'ינספריישן" (thinspiration, או בקיצור "ת'ינספו") – צילומים של נשים רזות להחריד המהוות השראה עבורן.

הפרעות אכילה הינן תופעה מוכרת וחוצה גבולות המופיעה לרוב אצל מתבגרות ומקושרת איתן. התמודדות עם הפרעות אכילה מלווה בחוויה של בדידות ולבדיות. המרחב החברתי הנוצר באמצעות האינטרנט המאופיין באנונימיות המתאפשרת בו, מאפשר למתבגרות הסובלות מהפרעות אכילה לחבור יחד לקהילה לא-ביקורתית ומקבלת, בה הן יכולות לחשוף בביטחון את חוויותיהן ורגשותיהן. הכינוי הנפוץ לאותן קהילות וירטואליות של נשים עם הפרעות אכילה מסוג אנורקסיה שאינן מעוניינות עדיין לקבל טיפול, הוא פרו-אנה. קהילות אלו מתארות עצמן כמעין כת הסוגדת להרעבה עצמית. היכרות עם תופעה זו ועם קהילות פרו-אנה באינטרנט הינה חשובה ביותר להבנת המשמעות של הפרעות אכילה, לביסוס דרכים לזיהוין ולמתן תמיכה ועזרה.