מרכז המידע האינטרנטי

מרכז המידע והמומחיות שלנו מנגישים תכנים מהימנים ומקצועיים סביב היבטים שונים בחייהן של נערות ונשים מתוך הבנה שגם בבריאות – ידע הוא כח! האפשרות לחיפוש מידע ברשת פותחת בפנינו מגוון אפשרויות ומאפשרת לנו לחוש בשליטה, אך בעידן הדגיטלי יש עודף מידע שעלול להיות מבלבל ומדאיג משום שלא תמיד נדע האם המידע הוא אינטרסנטי או כוזב. מרכז המידע שלנו מציעה העמקה ופתיחת אפשרויות בקשת רחבה של נושאים המעסיקים נשים בישראל מפרספקטיבות שונות כדימוי גוף, פוריות ואמצעי מניעה, מיניות, העדפה מינית, אלימות, מנופאוז, זכויותנו במערכת הבריאות ועוד.

מרכז המידע האינטרנטי

רבות מאיתנו פונות בעת מצוקה גופנית/נפשית או אבחון רפואי מדאיג לאינטרנט. האפשרות לחיפוש גלובלי פותחת בפנינו אפשרויות ומידע ומאפשרת לנו לחוש בשליטה. עם זאת, ללא הכוונה, עודף המידע עלול להיות מבלבל ומדאיג, יש אתרים המשרתים אינטרסים מסחריים ואתרים אחרים שאינם מעודכנים או מדויקים.

מרכז המידע נגיש וברור לכל אישה ונערה בישראל, בשתי שפות עיקריות, עברית וערבית. ייחודו באיגוד מידע הנאסף ע"י מאות נשים ישראליות המייצגות מגוון מקצועי רחב. מידע המוצג באופן המעודד את התוודעות הנשים אל גופן, בריאותן ומיניותן ותוך צמצום חוסר הידע והפחדים ומתן עמדה מודעת יותר אל מול הממסד הרפואי. מרכז המידע כלול מידע מפורט ומתעדכן תדיר אודות בדיקות, מחקרים, תזונה וספורט וכן המלצות על בדיקות עצמיות, רפואה משלימה ועוד. האתר עוסק בסוגיות מעוררות מחלוקת שקשה לעיתים להשיג אודותיהם מידע אחראי (כגון אמצעי מניעה ייחודיים, מידע מפורט על הפלות, היבטים פוליטיים וכלכליים של בריאות נשים ועוד). מרכז המידע חושף את הגולשת לעולם שלם וייחודי של חוויות של נשים שונות ממגוון הקשת החברתית בישראל. מארג הקולות מאפשר חווית קריאה מורכבת ומעניינת ביותר, המייצרת הזדהות ומעוררת פעולה למען לקידום בריאותנו האישית ובריאות הסובבים אותנו.

צילום: שי איגנץ

למה זה חשוב?

רבות מאתנו נוטות לדחוק את הטיפול בבריאותן בשל העדר זמן, משאבים או השכלה מתאימה. מרכז המידע מאפשר לנשים להתפנות לרגע לעצמן, להרחיב דעת מבלי לערב אחרים/ות בבעיותיהן האינטימיות. מבדיקת שטח שערכה עמותת "נשים לגופן" למדנו מנשים על היתרונות הרבים שיניעו אותן לשימוש באתר:

  • "בלי בושה" – נגישות מכל מקום ובכל שעה.
  • "בגובה העיניים" – שפה מובנת המסבירה מונחים רפואיים.
  • "השפה שלי" – ישנה כיום נגישות מועטת למידע לגבי גוף האישה בחברות מסורתיות יותר בישראל.
  • "מידע אינו נחלתם של העשירים בלבד" – אתר ללא עלויות שימוש.
  • "אני רוצה להכיר אתכן" – ביסוס תדמית לעמותה ולפעילותה הייחודית.