קבוצת ידע ופעולה לנשים באמצע החיים

עמותת נשים לגופן עוסקת בקידום בריאותן של נשים באמצע החיים- גיל המעבר למעלה מעשור. אנו מציעות בנשים לגופן את השם 'אמצע החיים' פשוט כי שלב זה מתרחש באמצע החיים שלנו.

מדובר באחד הנושאים המושתקים ביותר בבריאות נשים, בעבודת השטח שלנו בנושא אנו חוות תסכול מתמשך של נשים מההשתקה ומחוסר הידע. נשים לגופן מקיימת סדנאות הרצאות וקבוצות ידע ופעולה של נשים בגיל המעבר. קבוצת הידע ופעולה שלנו בחרה באפיק פעולה- של השמעת קולן וצרכיהן של נשים בגיל המעבר. בסרטון בלינק הזה תוכלו לראות את הפנייה לנשים להשמיע את קולן ולמלא את שאלון מחקר הבודק עם נשים באמצע החיים מהם הצרכים, אתגרי הבריאות  התסמינים מהן הן סובלות.

בשנת 2019 ערכה עמותת נשים לגופן, את המחקר.  מדובר במחקר ראשון מסוגו בישראל שכוונתו ל'הוציא מהארון' את גיל המעבר ולאפשר שיח כן, עדכני ופתוח על הנושא. המחקר נערך ע"י עמותת נשים לגופן בשיתוף עם ד"ר גבי קאשי-רוזנבאום, ד"ר סמדר נוי, דנה וינברג וטל תמיר. השיבו עליו כ 2400 נשים מרחבי הארץ, שהשיבו לשאלון אינטרנטי בעברית ובערבית. המחקר בחן את הידע של הנשים על תסמיני הגיל, את המידה שבה הן סובלות מתסמינים, את אופי התקשורת שלהן עם א/נשי מקצוע מתחום הבריאות בהקשר זה ואת דרכי ההתמודדות והטיפול שבחרו. לצפייה בסיכום תוצאות המחקר לחצו כאן