פעילות מתונה ועקבית חשובה לבריאותנו בזמן ההיריון. היא משפרת את תחושת הכבדות ומקלה במצבים של עומס על הגב, היא חשובה לבריאות העובר, למהלכו התקין של ההיריון ומקלה על הלידה עצמה. חיזוק שרירי הבטן, למשל, מגן על האיברים ונשים שעוסקות בפעילות גופנית במהלך ההיריון בד"כ מרגישות טוב יותר באופן כללי וישנה גם השפעה מיטיבה על הלידה.

  1. לחיזוק שרירי הבטן: שכבי על הגב כשכפות הרגליים על הקרקע והברכיים לכוון התקרה. הניחי כרית עבה תחת הגב התחתון. הרימי את הברכיים לכוון החזה והניחי את הרגליים בחזרה על הקרקע. 30 פעמים רציפות, שלוש פעמים, מנוחה של כחצי דקה בין סט לסט.
  2. לחיזוק שרירי קרקעית האגן, למניעת בריחת שתן ו/או צניחת רחם: שבי על כסא וכווצי את הנרתיק, כמו  כשאנו מתאפקות לפני ההליכה לשירותים. 30 כיווצים, שלוש פעמים, מנוחה של כחצי דקה בין סט לסט.
  3. מתיחות לגב התחתון: שכבי על הגב והביאי את הברכיים לכיוון החזה כשאת מחבקת את השוקיים. גלגלי בזהירות את הגוף מצד לצד והרגישי את הגב התחתון נצמד לרצפה. סובלות פחות מכאבי גב, מעצירות ומבעיות עיכול, כמו גם משינויים במצב הרוח.

למי מאיתנו שעוסקת בפעילות גופנית רציפה לפני ההיריון אין מניעה להמשיך לעשות זאת גם במהלך ההיריון עצמו, כמובן תוך הקשבה לגוף ולגבולות היכולת. את הריצות האינטנסיביות אפשר להחליף בשחייה למשל ועבודה מאומצת בחדר כושר אפשר להמיר בשיעור חיטוב ומתיחות. הפעילות הגופנית לא רק מכינה את הגוף לקראת הלידה, היא גם מאפשרת חזרה מהירה יותר לפעילות רגילה לאחר הלידה.