היריון הוא מסע מופלא שלנו אל נשיותנו. מסע שבו הגוף, שהיה עד עכשיו מרכבה לכל מטרותינו וגחמותינו, שהיה כלי תחבורה להוביל אותנו לאן שרצינו ולעשות את מה שתכננו, עובר שינויים מפליגים. עכשיו הגוף הופך להיות מורה הדרך, ואנחנו מקשיבות בתמיהה ועונות אמן.
זה מתחיל מהימים המסקרנים של האיחור במחזור. מין סימן שאלה מסתורי ושקט כזה, שאת מפנה אל גופך פנימה, אולי עוד לפני שאת מספרת עליו לבן זוגך. עוד כמה ימים של סקרנות, שבסופם מן הסתם, תכפי על גופך את הציוויליזציה המערבית בצורת בדיקת דם או שתן, כי את רוצה לדעת בדיוק! ואז…

אז את שואלת את עצמך: איזה היריון מחכה לך? את מכירה כאלה שסובלות ומקיאות וחלשות ועצבניות, מה לא, ואת מכירה כאלה שממשיכות לתפקד במלוא המרץ, שרק בחודש שביעי הבטן מתחילה לבצבץ, וההיריון לא שינה כלום בחיים האישיים שלהם. אז איך זה הולך להיות אצלך? עוד מעט הדו שיח השקט הזה, ללא מילים, בינך לבין גופך, יתחיל לשאת אופי אחר. פתאום מישהו מבפנים "יקיש בדלת" ואת תהיי מוקסמת מכל תנועה ותגיבי אליו בהתאם.

יש כאלה שמתחילות לדאוג: מה יהיה? האם הכל יהיה בסדר? איך אגדל תינוק, בתנאים הנוכחיים שלי? בכלל לא מסתדר לי, לא יודעת מה זה ואיך אוכלים את זה, ובכלל, ככה סתם באמצע החיים לשנות הכל…

אני מעדיפה לחיות את הרגע. לא דואגת על דברים שאינם תלויים בי, לא דואגת על "מה יהיה" לפני הזמן. עכשיו היריון. אחר כך יבואו ימים, נתמודד עם הקשיים, יבואו תובנות, ואנו נגדל ונתפתח עם ההתפתחויות שייקרו בדרכנו.

תוכלו ללכת יחד לקורס הכנה ללידה, להבין יותר את כל הדבר החדש הזה. בקורס הזה ילמד בן הזוג על השינויים הגופניים וההורמונליים שעוברים עליך, וביחד אתם צוברים ידע, ידע שנותן לכם כוח לעבור בצורה האופטימלית את חוויית הלידה, על הכאב והשמחה המעורבבים בה.

השבועות האחרונים, ממחישים לך שוב מהי "נשיות"… המוגבלות בתפקוד, הצורך בהגנה, ובעיקר – הזרימה וההתמסרות למה שקורה, למרות חוסר הוודאות.

בניגוד לעולם המערבי, שבו לכל דבר יש התחלה, אמצע וסוף מוגדרים, ולכל תוכנית ואירוע בחיים שלך יש לך תאריך ושעה, הנה האירוע הכל כך משמעותי שאת מחכה לו עומד בפתח, ואת אפילו לא יכולה להודיע לקרובייך (או לבוס) מתי בדיוק זה הולך לקרות. אולי מחר? אולי בעוד שבוע? אולי בעוד חודש?

אנשים מתחילים "לתת בך סימנים" (ירדה הבטן, את נראית ממש "מבושלת", זה בן, זה בת…) וגם את רוצה לקבל סימנים. אבל צר לי, אין באמת סימנים כאלו. ואת שוב מקשיבה לגופך, ונותנת לו להוביל, נותנת לתינוק שלך את הכבוד המגיע לו, להחליט באיזה תאריך הוא מתכוון לבוא לעולם.

אם ל-13, דולה תומכת לידה ומשפחה. מכינה זוגות לנישואים, לידה והורות