מתוך פוסט שהוקדש לנערות הנהדרות המובילות את מחאת המכנסיים הקצרים – מחוץ לבית הספר, בכיתה וגם בתוך הבית.
אנחנו, פורום הארגונים העוסקים בחינוך מיני, במניעת אלימות מינית ובשוויון מגדרי מבקשות להביע את תמיכתנו המקצועית בכן בכל הנוגע לשיח הציבורי בנושא 'קוד הלבוש הבית ספרי'.
אתן עושות עבודה מעוררת השראה! אנחנו גאות בכן ורוצות להזכיר את המשפט של פרופ' לורל טאצ'ר אולריך: נשים מנומסות לא עושות היסטוריה!
ובאנגלית: "well-behaved Women Seldom make History" ?

אנחנו מקוות שגם בהמשך החיים תמיד תבטאו עוול, תפעלו כנגד אי צדק, אפליה וביוש – גאות בכן על שלא בחרתן "להיות יפות ולשתוק", על שאתן קשובות לעצמכן ולתחושותכן, ועל שאתן עומדות על דעתכן ופועלות כשקושרים בין לבוש לבושה ולכבוד.

כנשות מקצוע בתחום החינוך המגדרי אנחנו מדגישות שסוגיית הלבוש היא סוגייה מגדרית רחבה ומהותית, הרבה מעבר לשאלות של לבוש והזכות לביטוי עצמי; זו סוגייה של מגדר והבנייה חברתית, בה ההתייחסות שונה מהותית לנערות ולנערים. גופכן אינו סרגל מדידה ואנחנו מקוות שאתן אוהבות וגאות בו. כבודכן לא נמדד בלבוש שלכן, או באורך המכנסיים.

אתן בגיל ההתבגרות, ומיניות היא חלק מסעיר וחשוב מעולמכן, כל אחת וגבולותיה. ברור לנו שנדרש קוד לבוש כלשהו אך אתן ולבושכן אינכן "בעיה חברתית" שיש להגן על בית הספר מפניה. גופכן ומיניותכן שלכן הם, אין בהם בושה. קוד לבוש לא שוויוני משדר מסר המזיק לנערות ולנערים. שמחנו לראות שיש גם נערים שהצטרפו למחאה.
חבל שיש מי שבוחרים לעסוק בחיפצון, במדידות ובמשטור הגוף במקום לחנך דור שלא יראה במגדר מכשול או פגם ויאפשר לכל אחת ואחד לממש את הפוטנציאל האישי, בלי קשר לאורך המכנסיים.

חשוב לנו לתמוך בכן ולומר בבהירות: כבוד לא נקבע על פי אורך המכנסיים ומאבקכן מלמד שאתן יודעות כיצד לעורר שיח ודיון, לשרטט גבולות ולהביע מחאה לגיטימית. אנחנו מבקשות לחזק אתכן, לצעוד אתכן ולחלוק מהידע ומהניסיון שלנו. שינויים חברתיים קורים לאט ולא תמיד רואים אותם בזמן אמת. לא קל לבטל מיתוסים של מאות ואלפי שנים של משטור.
ובדיוק בגלל זה נשמח לעשות זאת יחד.

אנחנו מזמינות אתכן להעזר בידע המקצועי של הארגונים הכתובים מטה; לקיום מעגלי שיח, סדנאות, הרצאות ולפנות אלינו בכל מטרה אחרת שתסייע במחאה שלכן.
עמותת תודעה לדעת – לבחור נכון איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית IGY – ארגון נוער גאה – איגי דלת פתוחה – לקידום מיניות בריאה – הדף הרשמי חוש"ן – Hoshen מידע אמין על מין – המרכז הישראלי לחינוך מיני לגעת בזה – חינוך מיני ומגדרי, נשים לגופן, מכנה משותף תהודה – חינוך, השפעה, קהילה

מידע נוסף על הסדנאות שלנו