"לא היה לי מושג מה קורה לי"

לצערינו, אנחנו שומעות זאת שוב ושוב. חלק מהנשים עוברות שינויים משמעותיים בגופן במיניותן ובבריאותן הנפשית ואינן יודעות מה קורה להן. חלקנו חוות מבוכה, תסכול וחוסר אונים, הנובעים, בין השאר, מהתפיסות החברתיות הסובבות אותנו. תפיסות אלה נובעות הן מחוסר ידיעה לגבי מהו שלב זה של אמצע החיים, על תסמיניו הגופניים והנפשיים, והן ומהדרך שבה נתפסים השינויים הגופניים ברפואה המערבית ובאמצעי התקשורת.

אנחנו  מאמינות שלכל אישה יש את הזכות לקבל את מלוא המידע על האפשרויות העומדות בפניה ולהחליט מה נכון עבורה.

אחד הדברים שעוזרים זה לדבר ולשמוע נשים אחרות. אנחנו מביאות כאן קולות של נשים מראיונות שנערכו בנשים לגופן בנושא זה.

"כשהתחלתי את המנופאוזה היו לי תחושות דומות לאלו שחשתי כאשה לקראת לידה. שוב מצאתי את עצמי פציינטית אל מול מומחים רפואיים. הגישה הייתה לראות את התהליך הטבעי שעובר עלי כשינוי שלילי, שאם לא אטפל בו עלול לסכן את בריאותי. לקח לי זמן וביטחון ששאבתי גם מנשים אחרות, למצוא את הקול שלי בחזרה. ההורמונים הטבעיים שלי והשינויים בהם הם ששומרים עלי, אשה בת 66, בריאה ופעילה."

"זה התחיל בגיל 45. לא היה לי מושג מה קורה. פתאום סבלתי מהפרעות שינה, הזעות, יובש באיבר המין ודימומים כבדים. הרגשתי שאני לא נקייה. הלכתי לגינקולוג בגלל הדימומים, והוא אמר שזה קשור למנופאוהז. לא האמנתי. נורא חשובה לי שליטה עצמית, וכאן הרגשתי שאין לי שליטה. אם הייתי יודעת מה קורה לי, הייתי מקבלת את זה יותר טוב".  ג'י, סופרת בת 52

 

"בהתחלה כל זה הפחיד אותי כי הרגשתי שאין לי שום שליטה. היו לי פתאום שלושה חודשים ובהם גלי חום ואז שישה חודשים בהם הכל בסדר. לא הבנתי אם הדברים שקרו לי הם בסדר או לא… לא היה לי עם מי לדבר, כולל אמא שלי…"

 

"המנופאוזה הייתה שינוי ענקי בשבילי. לא התכוננתי לכל זה. לא הכרתי את עצמי. זה היה כמו שינוי אישיות. והיו גם כאבי ראש חזקים, חוסר שינה… מחשבות… עצבנות. תחושה שאת לא יודעת מי את… שינויים מנטאליים. לא הייתי מוכנה לכל זה בגיל 44. בהתחלה בכלל לא קישרתי בין כל התופעות האלו למנופאוז"