dsc_8691

צילום: אור קפלן

(21) הריון

הפרק מתמקד ביצירת סביבה בטוחה להריון ובמהלכו יפורטו מגוון רגשות שהריון מעלה אצלנו ואצל בני/ות זוגינו; המלצות והכוונות לבחירת רופא/ה ומלווה במהלך ההריון, היבטים בריאותיים, רפואיים תזונתיים ועוד הנוגעים להריון; במידע אודות בדיקות רפואיות ותופעות שונות במהלך ההריון; זכויותיהן של נשים במהלך ההריון; התייחסות למקרים מיוחדים כהריון בסיכון גבוה, הריון בגיל צעיר או מבוגר במיוחד, הריון ושימוש בחומרים ממכרים, הריון במצב של מוגבלות, נכות או מחלה כרונית. לקראת סיום הפרק יסקרו גם שיקולים ומחשבות בבחירת המקום והדרך הנכונים בשבילך ללדת בישראל.

(22) לידה

אנו מביאות אל תוך הלידה שלנו את ההיסטוריה שלנו, הטקסים, הערכים, הצרכים הכוחות והפחדים שלנו. הלידה היא אחד הארועים המכוננים ביותר בחיינו וניתן לחוות אותה בדרכים שונות ומגוונות. הפרק יציע מידע מפורט אודות הלידה החל מהסימנים הראשונים להתחלתה, דרך השלבים השונים בהתקדמות וסיום הלידה. יפורטו היבטים הנוגעים לכאב והתמודדות עמו במגוון דרכים, שיקולים בבחירת מלווים/ות בתהליך הלידה, תחושות ויכולות שונות שיש לנו בלידה. כמו גם מידע אודות התערבויות ופרוצדורות רפואיות במהלך הלידה, לידה בניתוח קיסרי, מצבי לידה ייחודיים והשעות והימים הראשונים לאחר הלידה.

(23) השנים הראשונות של ההורות

המעבר לאמהות משנה את נקודת המבט שלנו ומעמיד אותנו בפני קשת חדשה, מרגשת ולעיתים קוטבית מאד של רגשות. הפרק יעסוק בתקופה הראשונית לבואו/ה של תינוק/ת לאחר הריון, או הציפייה לאימוץ ובבריאותן ורווחתן של אמהות חדשות. תקופה זו מלאה ברגשות חזקים ובשינויים גופניים וכוללת תקופת הסתגלות מורכבת. השינויים החלים בגוף מהריון דרך הלידה והחודשים שאחריה מבחינה פיזיולוגית, בריאותית ורגשית הם משמעותיים ביותר בעבור נשים שילדו. הפרק יעסוק גם בנשים שמאמצות ילד/ה, בהיבטים הנוגעים למעבר ייחודי זה אל האמהות; בהנקה על מגוון היבטיה; במיניות בתקופה זו, בשינויים בסגנון החיים; בסוגיות הנוגעות לחזרה לעבודה; גורמי סיכון חברתיים פיזיים ופסיכולוגיים; וכלול גם פירוט רחב של היבטים הנוגעים לדיכאון אחרי לידה.

(24) אובדן הריון- יילוד

בכל אחת מהדרכים בהם מתרחש אובדן של הריון או יילוד (הפלה, לידת תינוק מת, מוות מוקדם של יילוד וכו'), האובדן הוא קשה מאד. גם ההחלטה לסיים הריון בהפלה מסיבות שונות יכולה להיות חוויה של עצב עמוק ואבל. האובדן יוכל להשפיע על תפיסתנו את עצמנו בצורה עמוקה מאוד המוצאת ביטוי פיזי ונפשי. הפרק יעסוק בהרחבה בדרכים שונות המביאות לאובדן הריון/יילוד על השלכותיהן הרחבות, יציע חוויות וסיפורים של נשים ודרכים להקלה והתמודדות.

(25) אי- פוריות וטיפולי פוריות

התמודדות עם אי פוריות אינה פשוטה, ההתמודדות והקשיים מחריפים עוד יותר בישראל, בה הולדת ילדים נתפסת כחלק ברור מאליו של ההוויה הנשית. הפרק מתמקד באי פוריות על הסיבות והגורמים האפשריים, ההשלכות הגופניות, הרגשיות והחברתיות, הטיפולים האפשריים והשלכותיהם. הוא פותח בהגדרת הפוריות והשפעת גורמים שונים באורח חיינו על פריון האישה והגבר וכן בהיבטים תרבותיים של פריון בישראל. בהמשך נידונות ההגדרות לאי פוריות, נפיצות התופעה וההסברים השונים הנוגעים לגורמים שמקורם בגבר, באישה, גורמים משולבים וגורמים לא מוסברים לאי פוריות. במוקד הפרק- העמקת הידע בנושא הטיפולים הקיימים בישראל החל מתהליך האבחון ואפיוניו, דרך פירוט רב של שיטות טיפול שונות, השלכות רפואיות וסיבוכים אפשריים, סוגיות אתיות בטיפולי פוריות, היבטים רגשיים, זוגיים ומיניים של הטיפולים. הפרק מציע גם דרכי התמודדות מתחומים שונים של הרפואה ההוליסטית ואפשרויות נוספות להתמודדות עם אי הפוריות כפונדקאות ואימוץ. הפרק מציע בנוסף היבטים חברתיים ומשפטיים הנוגעים לטיפולי פוריות כגון: החוק בארץ, זכויות האישה והגבר במהלך טיפולים, היבטים ההלכתיים, פוריות למשפחות מיוחדות – חד הוריות ולזוגות חד מיניים, פוריות באוכלוסיה הערבית, מידע עדכני הנוגע למרכזי שירות – קופות חולים, יחידות IVF, בנקי זרע, עמותות והפנייה למקורות מידע נוספים

כתיבת תגובה