"נשים לגופן" פוגשות "נערות לגופן"

תכנים המותאמים לצוותים המטפלים

 (מורות, עו"ס, רכזות הבתים החמים והוסטלים)

לוגו נשים לגופן 3 שפות

בעמותת "נשים לגופן" אנחנו מתמחות בעבודה עם נשים כנשות מקצוע. עקרון מרכזי בעבודתנו עם נשות מקצוע הוא עבודה על כלל הנושאים משני היבטים משלימים: ההיבט האישי של המשתתפות עצמן כנשים פרטיות וההיבט המקצועי של עבודתן השוטפת. בסדנאות נפגשות נשות הצוות עם הנושאים שהועלו לעיל ("נערות לגופן") כנשות מקצוע, אך גם כנשים וכאימהות. הכובע הפרטי עולה גם הוא לדיון, רבות מהמשתתפות לא נגעו בנושאים אלו במהלך השנים וישנם פערים בין שאיפותיהן, להתנהגותן היומיומית, לעמדותיהן ועוד. לכובע זה חובר גם הכובע המקצועי, ניסיוננו מגלה שאנשי ונשות מקצוע העובדים עם נערות חשים לא פעם מחסור בידע, חסרה להם האפשרות לשיתוף וחשיבה משותפת כמו גם התייחסות מעמיקה יותר לדילמות יומיומיות. אנחנו מציעות להרחיב בנושאים המתוארים לעיל ולשנות בהתאם לנושאים שיעלו במהלך הדרך מתוך צרכי הקבוצה:

מה ייחודי בבריאות נערות ונשים? המפגש יעסוק בהיבטים יחודיים של בריאות, גוף ומיניות של נערות ונשים בישראל. במהלכו יעלו סוגיות חברתיות-בריאותיות ומקצועיות הנוגעות להיבטים הייחודיים בבריאות נשים, ההבדלים בין המינים, דגשים מיוחדים ונקודות לחשיבה.

דימוי גוף – הדרכים בהם מתעצב דימוי גוף, תכתיבים תרבותיים ותקשורתיים, יחסי אמהות-בנות, דימוי הגוף בשלבים שונים של חיינו, דימוי הגוף אצל נערות מתבגרות. כיצד נוכל לבנות דימוי גוף בריא יותר? קשרים בין דימוי גוף לביטחון עצמי בשנות הנעורים? דימוי גוף המאפיין פגיעה, הסתרה, פרובוקציה ומחסור ואיך אנחנו כמטפלות מרגישות ופועלות ביחס לכך?

בריאות מודעת ומניעה – אחריות על בריאותנו. מה בין בריאות נפשית לבריאות גופנית? היבטים ייחודיים לגיל ההתבגרות, מה כרוך ביצירת שינוי בדפוסי הבריאות? מהו אורח חיים בריא? כיצד נוכל לשפרו מתוך רשימת ההמלצות המוצעת לקבוצת הגיל, מה נרצה ונוכל לאמץ ליישם? שיח רגוע ומכיל על דפוסים מזיקים כשימוש באלכוהול ובסמים, דיאטות ועוד.

אנטומיה התבגרות ומחזור חודשי  איך בנויה האנטומיה הנשית? מה אנחנו יודעות? מה הן באמת יודעות? התפתחות הגופנית והרגשית, סוגיות חברתיות הנוגעות לגוף, למחזור החודשי ולאנטומיה, הסתרה/השתקה וידע. איך לספק מענים והסברים טובים ופשוטים?

מיניות – שיח פתוח וגלוי על סוגיות הנוגעות למיניות, לנורמות חברתיות, לזוגיות וליחסים. ידע ומחסור בידע – הנערות לכאורה יודעות הרבה אך גם לא יודעות כלום. הן חשופות למידע לפרקטיקות מיניות ברשת שעלולים להיות לא מהימנים ומסוכנים. איך נוכל לעזור? מהם מקורות המידע והשירותים בהם נוכל להיעזר? מהם נורות אזהרה, פגיעה מינית והטרדה?

אמצעי מניעה, מין בטוח, מחלות מין – במפגש נספק בסיס לחינוך למין בטוח, מידע אודות מחלות מין והסיכונים המרכזיים כמו גם אמצעי המניעה הקיימים בארץ לנערות ויתרונותיהם.

הריון לא רצוי, הפסקות הריון – נדון בסוגיות רגשיות ותרבותיות של היריון לא רצוי, באפשרויות הפראקטיות העומדות בפני נערה במצב זה. נלמד על הוועדות להפסקת היריון, על התהליכים והחוקים, על אפשרויות אימוץ ועוד, נדון בתמיכה והליווי שניתן להגיש במצבים אלו ובתחושות האישיות שלנו כנשות מקצוע.

מפגש עם רופא/ת הנשים  היבטים רגשיים וחסמים בפני בדיקה גניקולוגית. למה ניתן לצפות ומה קורה בבדיקה גניקולוגית של נערות? מתי מומלץ לשלוח אותן לבדיקה? כיצד להכין את הנערות לחוויה ועם איזה מידע להגיע? איך ניתן להפיק את המרב מביקור אצל רופאי נשים? העלאת המודעות לזכויות בבדיקה. המלצות והקניית ידע מעשי שיסייע לנערות רבות בכל מפגש עם הרופא או הרופאה.

מינוף, יצירת שינוי באורח החיים בבריאות ובמיניות – סדנת סיכום. חשיבה משותפת על צעדים עתידיים ברמה האישית, הטיפולית והקבוצתית. סדנה המספקת סיכום המלווה בבירור יעדים ומטרות: צעדים לטווח הקצר וצעדים לטווח הארוך.

כתיבת תגובה