סקיי השמיעי קול!

ספר ילדים מאויר בנושא פגיעות מיניות בסביבה הקרובה לילד/ה.

מטרתו לסייע לילדים החווים סבל וכאב יומיומי בעקבות פגיעה מינית. הדמויות בספר, הילדה סקיי והחיות השונות, מביאות את סיפור הפגיעה במרחק המאפשר לילד/ה לדבר על הנושא עם מבוגר משמעותי. הספר נועד לתת קול ציבורי וחברתי לילדות, לילדים, לנשים ולגברים ולהעלות מודעות לנזק הנגרם להם מעצם הפגיעה וכן מהשמירה על הסוד. יחסה של החברה לפגיעות מיניות מתבטא באמביוולנטיות: מחד, החברה מגנה ומוקיעה תופעה קשה זו, ומאידך, עוטפת אותה במעטה של סודיות וחשאיות. מעבר לפגיעה עצמה, הנזק הגדול ביותר הוא ההסתרה. ילדים שנמצאים במעגל השדים מתקשים לדבר, חסרות להן מילים שיביעו את שעבר עליהם וקשה להם למצוא מבוגרים שרוצים באמת להקשיב.

את הספר מלווה גם סדנה המאפשרת הקריאה המתווכת של הספר, מאפשרת לילדים/ות לבטא את רגשותיהם דרך הזדהות עם הדמויות: החיות, שאחת מהן – היפּוֹ– משמשת כקול הפנימי, וכמובן סקיי – הילדה גיבורת הסיפור. הסיפור מהווה הזדמנות להוצאת הסוד לאור, מפתח לטיפול וריפוי המשמש במה לשיח חברתי על התופעה ועל ההזדמנות לתיקון.

הספר נועד להעלות מודעות לנזק הנגרם מעצם הפגיעה ושמירת הסוד. הוא מיועד להורים ולאנשי ולנשות מקצוע שעובדים עם ילדים בגילאי הגן וכיתות ביה"ס היסודי –  יועצים/ות, אנשי חינוך פורמלי ובלתי פורמלי, רופאים/ות ואחיות/ים.

הספר מלווה בחוברת עזר שפותחה על ידי נשות מקצוע ובסדנה שניתן להזמין לאנשי ונשות הצוות.

חשוב לזכור –
ככל שמגלים את הפגיעה מוקדם יותר, האפשרות לריפוי גדולה יותר.